Resepi Ayam Masak Merah

Resepi Ayam Masak Merah. Ermmm, dah lama sangat rasanya aku tak pekena masakkan ayam masak merah. Kalau nak pekena selalunya mesti nak kena tunggu ada majlis kenduri kahwin baru ada. Ada beza ke antara Resepi Ayam Masak Merah dengan Resepi ayam masak merah kenduri. Aku rasa sama ja. Mungkin sebab dibuat khas maka rasa keenakkan masakkan ayam masak merah itu menjadi lain dan lebih sedap. Ala kira macam telur rebus tu la, kalau telur rebus yang dibungkus khas untuk tetamu masa kenduri lain mesti rasa agak lain kan. Walhal sama ja.

Cara memasak ayam masak merah ni aku tidak tahu. Aku seorang Lelaki Kacak yang tidak pernah memasak resepi ayam masak merah pedas ataupun resepi ayam masak merah madu. Lain tempat lain caranya dan lain rasanya. Selalunya ayam masak merah ni sedap kalau makan bersama dengan nasi tomato. Aku yang sedang menaip ni pun dah terliur akan makanan yang bernama Ayam Masak Merah.

Ayam Masak Merah

Ayam Masak Merah

Korang jangan sedih dan jangan gundah gulana kerana tercari cari akan Resepi Ayam Masak Merah didalam entry ini. Kompem tiada. Aku telah menemui beberapa keping gambar masakkan yang aku sendiri ambil dari beberapa masakkan yang emak aku masak. Cara cara memasak ayam masak merah ni pula tidak pula aku tahu. Akan tetapi jangan lah risau, lelaki kacak kebiasaanya walau tidak pandai masak tetap meringankan tulang untuk membantu ibunya memasak didapur..

Lelaki kacak adalah lelaki yang tidak segan dalam meringankan tangan dan membantu isteri atau ibu mereka dalam menyelasaikan kerja kerja rumah. Biasanya lelaki kacak suka makan makanan yang sihat seperti Kisah Lelaki Kacak Dengan Buah Tembikainya. Mereka lelaki kacak ini biasanya bersifat penyang, hehe. Dan yang lebih best, Lelaki Kacak dengan Resepi Ayam Masak Merah memang sangat tidak sukakan akan entry entry copy paste yang keterlaluan… :)

Comments

  1. says

    Aduh kenapalah entri ni datang malam2 buta ni … rasa macam lapar nak mampos pula … nak gi daporlah macam ni cari maggi … nampak gaya bertambah beratlah badan benjy ni … isk..isk..isk.. berat badan belakang cerita janji makan dulu … hehehe
    benjy recently posted..MENCARI JODOH YANG SESUAI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge